Den här bloggen har ingen reklam, har du tänkt på det? Jag är så trött på reklam, här behövs den inte. Nån tyckte att jag var lite för elak mot Comhem tidigare, näringslivet är ju bra, – visst och nu ska jag ge ett exempel på det. Fick en gratis kopp espresso på stan, ur en liten smart apparat, jag kände igen den, hade tidigare förundrats hemma hos en kompis över hur gott kaffet var. Jag köpte en sån där apparat och blev först lite ställd, för kaffet ligger i kapslar som bara företaget självt säljer. Men jag svalde det tillsammans med den aromatiska drycken, för kaffet är faktiskt gott och priset uthärdligt, cirka fyra kronor per hemskickad kapsel.
Sen ringer de mig…
Ni som läst hur ursinnig jag är på alla försäljare som ringer fast jag har nix telefon anar nu ett utbrott. Som uteblir. Han vill bara veta hur det fungerar med min nya apparat. Han föreslår inget som jag kan köpa! Vi pratar lite om hur man ställer in så att det blir lagom mycket vatten, sen tack och hej då! Snacka service! Nespresso har helt enkelt gjort ett jätteklipp. Skapat en produkt som många vill ha, kombinerat med en hög servicegrad. Tro mig, de kommer att bli riktigt stora på sin idé.
Comments are closed.